En het Zuiden... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Manuela B - WaarBenJij.nu En het Zuiden... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Manuela B - WaarBenJij.nu

En het Zuiden...

Door: Manuela

Blijf op de hoogte en volg Manuela

29 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Het zuiden van Vietnam is een stuk warmer en tropischer, eindelijk kunnen de bikini en slippers uit de backpack! Zondagochtend, na een lange nachtbusrit waarbij ik meer heb gehoest dan geslapen, wat in de omgeving van Nha Trang rondgefietst. `s Middags op het strand gelegen, waar vooral bier drinkende Russen liggen! Ook hier is het strand en de zee niet heel bijzonder, en de zee is te wild om in te zwemmen (al denken sommige Russen daar anders over).

Omdat ik het hier na een dag wel gezien had, de volgende dag doorgereisd naar Dalat, een bergdorp met een mooi bergmeer en wat leuke straatjes. Maar ook hier na een middag wel weer uitgekeken, dus gisteren weer een paar uurtjes in de bus, naar het drukke en warme Saigon.

Een stad die aan de ene kant heel Vietnamees is, maar toch ook heel westers en hip. Een leuke mix. Je vindt hier de straatstalletjes naast de Burger King. Of ervoor, als er nog plaats is tussen de scooters. Want die zijn er hier misschien nog wel meer dan in Hanoi. Het heeft wel iets die drukte en hectische sfeer, maar ik ben ook blij om straks wat meer in dorpjes en rustigere plaatsen te zijn.

Vanmorgen het War Remnants Museum bezocht, met overblijfselen (zoals helikopters en munitie), foto`s en artikelen van en over de oorlog. Erg indrukwekkend en vooral veel foto`s zijn heftig, maar het museum is een must als je hier bent. Het geeft een goed beeld van het verleden van Vietnam.

Daarna wilde ik nog het Reunification Palace gaan bekijken, maar dit bleek net gesloten voor middagpauze. In dit gebied hingen veel opdringerige moto (scooter) chauffeurs rond, zo heb ik ze nog niet meegemaakt. Eentje begon zelfs naar me te schelden omdat ik geen tour wilde, terwijl hij vol gas langs me weg reed. Op die manier krijg je toch helemaal geen klanten, zou je zeggen... Weggegaan uit deze buurt en ik had geen zin meer om `s middags terug te komen voor het paleis. Nog wat rondgewandeld door de stad, daarna op het terras een beetje bijgekomen van de hitte en drukte.

Vooral de laatste week zie je overal veel versieringen, bloemen en vuurwerk verkopers, voor het Vietnamese oud en nieuw (`Tet`), morgen en overmorgen. Dit is gelijk met het Chinese nieuwjaar. In veel Aziatische landen wordt dit gevierd en is het nu vakantieperiode. Ook veel Aziatische toeristen nu. Ik ben benieuwd hoe het oud en nieuw is in Phnom Penh (Cambodja), want daar reis ik morgen naar toe.

Mijn laatste avond dus in Vietnam, waar ik in een best hoog tempo doorheen ben gereisd. En lange afstanden heb afgelegd. Erg mooie indrukken opgedaan en mooie plekken gezien, maar nergens zo bijzonder of gezellig om er nog wat langer te blijven. De komende weken wil ik wat rustiger aan doen, en ik heb na veel drukte, tempels en pagodes ook wel even zin in een paar dagen strand en relaxen! Ik zal even aan het koude Nederland denken als ik met een cocktail op mijn strandbedje lig :)

  • 29 Januari 2014 - 17:06

    Debbie:

    Hee Man! Ik vind het zo leuk om je verslagen te lezen!! Het gaat inderdaad in een rap tempo zo te lezen, maar straks heerlijk relaxen!! Ik weet ook even niet meer uit m'n hoofd waar je nog precies allemaal heen gaat. Oh en met een lekker drankje aan het strand klinkt super! Geniet ervan en ik kijk weer uit naar je volgende verslag! X

  • 29 Januari 2014 - 19:37

    Lisette:

    Leuk om weer te lezen!! De reis gaat snel tot nu toe.
    Goeie reis, voorzichtig en geniet met volle teugen in Cambodja!
    Ennuh.... goeie roetsj! Xxx

  • 29 Januari 2014 - 22:40

    Mam:

    Ha mup
    Ich zou zegge "gelukkig niejjaor" den en geniet der van.
    kus Mam

  • 30 Januari 2014 - 15:52

    Sylvia:

    Oh, ga je naar Sihanoukville in Cambodja? Daar is het heel relaxed aan het strand en 's avonds kun je er erg goed stappen.
    En natuurlijk een massage bij de massageschool voor blinden gaan nemen (ook in Sihanoukville).

    Phnom Phen is ook hectisch, en erg indrukwekkend qua geschiedenis (killing fields en tuol sleng). Op een dag doen is mijn advies, dan heb je het gehad. Want echt leuk is het niet, ik werd er echt naar van. Maar wel iets wat je niet moet negeren als toerist.

    Daarna nog naar het noorden, naar Ankhor What?

    Veel plezier, Sylvia

  • 30 Januari 2014 - 21:17

    Maud:

    Dat was Vietnam in vogelvlucht.....
    geniet van je tijd in Cambodja. Ik kijk uit naar je volgende verslag!!
    gr. Maud

  • 31 Januari 2014 - 09:37

    Irene:

    Inderdaad in een rap tempo veel gezien! Maar gelukkig kun je nu rustig aan doen en lekker relaxen! Enjoy! xx

  • 31 Januari 2014 - 13:40

    Manuela:

    Nu in Phnom Penh, na de Vietnamese steden vind ik dit juist wel rustig, haha!
    Killing fields en tuol sleng waren inderdaad erg indrukwekkend... was met drie anderen en iedereen was een beetje gesloopt daarna.
    Morgen naar Kampot, dan Sihanoukville, en Koh Rong waarschijnlijk. Dan inderdaad naar Angkor en misschien Battambang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Manuela

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 1861

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 03 April 2014

Backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: