De eerste indrukken - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Manuela B - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Manuela B - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: Manuela

Blijf op de hoogte en volg Manuela

15 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Na een goede reis en een rustige eerste vrijdagmiddag, zaterdag op pad gegaan in Bangkok. Met het bootje de rivier af en de bekendste bezienswaardigheden gezien, Wat Arun en het Grand Palace.
Zondag een fietstocht door de stad gedaan met Co van Kessel toers, opgericht door een Nederlander. Op de mountainbike door Chinatown met de smalle straatjes, steegjes en marktjes, kinderen die je staan toe te roepen. Het is druk dus we fietsen overal tussendoor, en dan kunnen we volgens de gids nog blij zijn dat het zondag is!
Ik voel me al snel op mijn gemak in Bangkok en ben blij dat de reis begonnen is! Je doet zo`n korte tijd al zoveel mooie indrukken op, en ik ga nog zoveel moois zien. Wat een heerlijk gevoel!
Maandag een dagtrip gedaan naar Ayuttaya, een van de vroegere hoofdsteden van Thailand. Veel mooie tempels, stoepa`s en zuilen. Gelukkig hebben we van het verkeer geen last, ondanks de protest dag.
Wel iets meegekregrn ervan. Al vanaf vrijdag staan ze op twee kruispunten vlakbij het hotel voor het protest, met fluitjes en allerlei versieringen in de kleuren van de thaise vlag. Maar je kunt er gewoon langslopen en de sfeer is niet vervelend, dus ik heb me er maar niet te druk om gemaakt. Er liepen ook meer toeristen.

Dinsdag doorgevlogen naar Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Met een pendelbusje vol luid bellende en vrolijk kletsende vietnamezen naar het centrum gegaan. Buiten de hotels spreekt bijna niemand in deze stad engels, dus een praatje maken is lastig.
Vandaag door de stad gelopen en wat tempels bekeken. Duidelijk minder toeristen hier, een mooie en authentieke stad met overal eettentjes, verkopers, mensen met rijsthoedjes. Wel een beetje zoals ik me had voorgesteld. Opvallend zijn de duizenden scooters en brommers, het verkeer is ook hier, en zoals in de meeste Aziatische steden, een grote chaos! De stoep staat vol met eetkraampjes, andere kraampjes of scooters, dus lopen doe je over de weg. Oversteken, zoals iedereen hier doet, door gewoon de weg op te gaan en rustig tussen de brommers door te lopen zodat ze je kunnen ontwijken. De eerste paar keer doodeng, maar het went!
Morgen vertrek ik naar Halong Bay aan de oostkust, voor een driedaagse bootocht langs een aantal mooie eilanden. Daarna ga ik naar Sapa, een bergdorp in het noorden, bij de Chinese grens, voor een trekking tussen de rijstvelden. Daarna weer terug naar Hanoi, om met de bus richting het zuiden te reizen.

Ik geniet van alle mooie indrukken, geuren en kleuren, het lekkere eten, grappige dingen die heel anders zijn dan bij ons, en de geweldige Aziatische relaxte sfeer. Foto`s volgen nog. Nu is het tijd voor een lekkere vietnamese maaltijd en een bia hoi (lokaal biertje). Tot later!!

• 15 Januari 2014 - 15:14

Irene:

Jeeej! Het eerste verslag! Zo te lezen bevalt het inderdaad goed. Veel plezier bij boottocht en trekking en goeie reis alvast naar het zuiden!

• 15 Januari 2014 - 16:31

Mam:

Hoi Manuela,
    Keek al uit naar je eerste bericht en dat klinkt allemaal goed.
    Geniet ervan, en hou ons op tijd op de hoogte.
    Kus Mam

• 15 Januari 2014 - 17:20

Ellen:

Ha! Wat leuk om allemaal te lezen! Gelukkig niet veel mee gekregen van de protesten!
    Volgens mij ga jij een prachtige reis maken vol bijzondere momenten.
    Geniet!!
    Liefs Ellen

• 15 Januari 2014 - 21:07

Debbie:

Hee Mannie!
    Was stiekem al aant wachten op je eerste verslag! Fijn om te lezen dat t goed met je gaat en dat je sjieke ervaringen opdoet! Enjoy en ik wacht op je volgende verslag!! X

• 15 Januari 2014 - 22:29

Rianne:

Waauw dat klinkt allemaal erg goed! Wat een gevarieerd programma, zo maak je Azië van alle kanten mee. Leuk om je verslag en belevenissen te lezen. Geniet van al het moois daar! X

• 15 Januari 2014 - 23:25

Lisette:

Gaaf hoor!! Fijn om je eerste belevenissen te lezen en dat het zo goed bevalt.
    Xx Li

• 16 Januari 2014 - 10:50

Sylvia:

Hoi Manuela,

Leuk om te lezen dat je in Zuidoost Azië bent. Mijn favoriete regio. Ben benieuwd welke landen je allemaal gaat bezoeken. Geniet van de mensen, de geuren, de kleuren en de drukte!

• 16 Januari 2014 - 13:05

Wendy:

Hey manuela
    jammer dat we elkaar niet meer gezien hebben.
    Fijn om te lezen dat je zo geniet! je hebt duidelijk de juiste keuze gemaakt! jammer voor ons maar super voor jou! geniet en hou ons op de hoogte
    liefs wendy